Вітаю, шановні швидкубери!

Сьогодні я розповім вам про метод Ortega, який запропонували Victor Ortega та Josef Jelinek, і який має суттєву перевагу над звичайним методом CFOP для 2x2x2. В першому етапі цей метод не потребує розв’язання поясу, а тому на змаганнях під час 15-секундної фази огляду ви маєте більше шансів передбачити свої наступні дії.

1. Розв’язання першої сторони

Першим етапом в цьому методі є розв’язання будь-якої сторони, незалежно від бокового поясу. Тобто на цьому етапі ставити елементи на свої місця не обов’язково. У вас повинно вийти щось схоже з малюнком справа. Якщо ви вже знайомі з статтею для початківців, то вам буде нескладно це зробити.

Якщо ви вже маєте три елементи однієї сторони, то четвертий завжди можна поставити на місце одним з трьох алгоритмів:

  • R U R’
  • R U’ R’
  • U R2 U’ R2′

2. Розв’язання протилежної сторони (OLL)

Другим етапом є розв’язання протилежної сторони. Простіше кажучи – OLL для 2x2x2. Всього можливі 7 випадків.

(R U R’ U) (R U2′) R’ R’ U’ R U’ (R’ U2) R F R U’ R’ U’ R U R’ F’ (R U R’ U’) (R’ F R F’)
F (R U R’ U’) F’ F (R U R’ U’) (R U R’ U’) F’ R2 U2′ R U2 R2

3. Пермутація обох шарів (PBL)

В цьому завершальному етапі необхідно зробити PLL, але в двох шарах одночасно. Іноді для того щоб отримати вірний випадок необхідно повернути головоломку в руках, та/або довернути верхню грань. В кінці розв’язання також можливий доворот U, U’ чи U2.

Можливі 5 випадків, два з яких (4.4, 4.5) – відомі як PLL для 2x2x2.

(вид знизу) (вид зверху)
(вид знизу) (вид зверху)
(вид знизу) (вид зверху)
R2 U2 F2 R U’ R F2 R’ U R’ R2 U’ R2′ U2′ F2 U’ R2

(вид знизу) (вид зверху)
(вид знизу) (вид зверху)
R U’ R’ U’ F2 U’ R U R’ D R2
[F R U' R' U' R U R' F'] [R U R' U' R' F R F']
R’ F R F’ R U2′ R’ U R U2′ R’
(U2) R U’ R’ F L’ U2 L U’ L U2 L