F2LL (яку чомусь іноді називають “winter variation”) – це методика, яка дозволяє при певних навичках під час розв’язання останньої пари F2L побачити можливий випадок, який призведе до OLL-скіпу (у разі якщо ребра орієнтовані правильно), або в іншому випадку – до дуже легких OLL (повітряний змій, буква Н, буква Х).

Насправді цей етап можна розцінювати і як OLL на фазі F2L. Такий OLL-скіп, називають “forced” OLL-скіп, тобто вимушений, не випадковий, і це свідчить про дуже високий рівень швидкубера.

Наприклад, молодий хлопець Метс Волк нещодавно створив сенсацію: на чемпіонаті Dutch Open 2011 він побив легендарний європейській рекорд Еріка Аккерсдайка 7.08, і тепер він складає усього 6.41.

насправді на цьому змаганні Метс побив європейський рекорд двічі:
в першому раунді була вдала спроба 6.84

Під час цього рекорду Метс створив вимушений OLL-скіп. І виглядало це наступним чином:

  1. Виконуємо сетап-мув: R2 D’ R U’ R’ D R2 U2 R’ U’ R
  2. Невідомо, чи бачив Метс це з самого початку, чи ні, але він робить рухи R’ U R U2, які поєднують пару і відганяють її назад
  3. І перед очима випадок, який вирішується дуже швидким алгоритмом R2′ D’ R U R’ D R2

Також є ще одна користь від цього методу: навіть не вивчаючи нижченаведені алгоритми, можна попрацювати самому, і побачити, які саме OLL випадають, якщо ви будете розв’язувати останню пару звичайним чином, алгоритмами R U’ R’ або U R U2 R’. Запевняю, що навіть така дрібничка може значно покращити вам життя на OLL.

Загалом алгоритмів 27, і поділяються вони на групи в залежності від кількості правильно орієнтованих кутових елементів:
3 елементи – 1 випадок, 2 елементи – 6 випадків, 1 елемент – 12 випадків та 0 елементів – 8 випадків.

Як це не дивно, але ця методика більш зручна для бокового хвату, тому що алгоритми з U/D значно кращі, ніж алгоритми з R/L.

# Зображення Боковий хват Верхній хват
3 кутові елементи
1 x2 D’ R2 U R U’ R2′ D L’ U2 R U R’ U2 L
2 кутові елементи
2 x2 U R’ U’ R U’ R’
3 x2 R2 D R’ U R D’ R U’ U2 L U’ R U L’ U R’
4 x2 U2 L U’ R’ U L’ U2′ R2 D R’ U’ R D’ R2′
5 x2 U R’ U’ R2 U R2 U’ R’ U R’ U’ R U’ R’ U2 R U2 R’ U’ R U’ R’
6 x2 R’ U R’ U’ R2 U R’ U’ R2 U R U’ U’ R U’ R’ U2 R U’ R’ U2 R U R’
7 x2 U R U’ R’ U R’ U’ R U R’ U’ R U’ R’
1 кутовий елемент
8 x2 R U R’ U’ R U R2′ U’ U R U’ R’ U R U2 R’
9 x2 D’ R2′ U R D R’ D’ R U’ R2′ D L’ U2 R U L U’ L’ U R’ U2 L
10 x2 U R U2 R’ U2 R’ U2 R2 U R U R2 U’ R2 U’ R2 U2 R
11 x2 R U’ R’ U2 R’ U2 R2 U U R’ U’ R2 U’ R2 U2 R
12 x2 U R2′ D R [D' U'] R2′ D R D’ R U2 L U L’ R’ U2 L U L’
13 x2 R U R2 U2′ R’ U R’ U’ R2 U U R U2 R2 U’ R U’ R’ U2 R
14 x2 R D’ R U R’ D R2 U’ U L’ U R U’ L U2 R’
15 x2 R’ D’ R U R’ [U' D] U’ L’ U R U’ R’ L
16 x2 R [D' U] R U’ R’ [D U] R2 U’ U L’ R U R’ U’ L R U2 R’
17 x2 R U R2 U’ U R U2 R’
18 x2 D’ R2 U R’ U’ R2′ D R U R’ U’ L’ U2 R U’ R’ U2 L U R U’ R’
19 x2 R D’ R U R’ [U' D] R’ U R’ U’ U L’ U R U’ R’ L U’ R U’ R’
0 кутових елементів
20 x2 D’ R2 D U R U’ R D’ R D L’ U2 L R U R’ U L’ U L
21 x2 U R’ U2 R2 U R U’ R U R U’ R2 U2 R U R’ U R
22 U2 L U’ R U L’ U’ R2 U’ R2 D R’ U R D’ R’ U2 R’
23 x2 R U’ R D R’ U2 R D’ R U’ U R’ U L U’ R2 U L’ U R’
24 x2 R U R’ U’ R U R’ U’ R U R2 U’ U R U’ R’ U R U’ R’ U R U2 R’
25 x2 R U R2 U2 R2′ U R U’ R U U R U2 R2 U2 R U R’ U R
26 x2 U R’ U2 R’ U R’ U’ R2 U R U’ R2 U’ R U’ R’ U2 R
27 x2 U R U’ R’ U R U’ R’ U R’ U’ R U R’ U’ R U R’ U’ R U’ R’